COPYRIGHTS: Please note all blog posts should be properly accredited with a link © to the post on this site where it came from. Please be courteous and not steal the work of others.
♥♥♥♥♥♥
Comment Moderation has been added to this blog due to a high volume of Spam.
Thank you for your cooperation.
♥♥♥♥♥♥
A note from me concerning change to upcoming blogs.



Wednesday, January 2, 2013

Sasuke Rising (28) Spoilerific Review - Part 7

We have a new Sasuke opening!
PART SEVEN

Sasuke spoilerific review ;) Warning.. incoming blog of Sasuke 28.. if you don’t want to know.. you have been warned :D (Just remember.. the USA Broadcast of this.. will be.. well never possibly.  I don't know if we will ever see it.. Yes.. you read that right.. Now with the death of G4 official and NBC not giving a damn about Sasuke Japan.. we may never see Sasuke Rising on US television (or any overseas country for that matter unless everyone buys the original 3 1/2 hour broadcast from TBS). For a preview of this event.. Please see SASUKE Rising (28) NAVI a 1 hour review of Sasuke Rising with fluff pieces of all the major players in the upcoming Sasuke and even a couple of runs that were cut from the official broadcast!

 (Massive thanks to TBS for posting the names of all 100 competitors!  Thanks to Ube for his help on the names in English!!)

And of course seeing Akiyama and Shingo both fail the Spin Bridge (third obstacle) and Takeda inexplicably fail the Rolling Escargot landing (second obstacle) Yamada wants to throw up..


TBS reminding us of his failures.. though they went into the wayback machine for this one! Sasuke 2


It was then that Yamada starting practicing on replicas


So in Sasuke 3 when he failed the Rope climb...


Yep you guessed it.. I want to smack the box girl.. He ended up using a crane to dramatically show he was training on the rope.. with no harness..


And of course even actors are laughing at the dedication of him training at night in a warped wall in your FRONT yard perched right up against the street..


speaking of right up against the street.. Yamada in his prime practicing on his course when the lamp grasp was still relevant.


Fast forward 10 years or so and TBS reminding us how he timed out (again) on the Wall in Sasuke 27


.. the same tournament that Yuuji won with no issues...


TBS loving the metaphor of old and rusted course signifying Yamada's physical abilities.


Interestingly.. I'm told he confessed that he hadn't even wanted to do it the last few years because he knew he wouldn't do well.


 He jokes that the set is getting old and rusty, just like his body.


So he finally took the opportunity to tear the whole thing down. I'm surprised this landmark has lasted as long as it has..


I'm sure his neighbors are happy to see the dilapidated course gone!  Be different if it was kept up.. but he let is rust away.  Glad to see he finally is taking it down.


Training one last time (granted for the cameras but still) before he hangs it up for good.


And yes they repeated a lot from Navi so there are more screenshots of what else was on this fluff piece in that blog.


Meanwhile present day start-line..  Yamada staring down the last First stage for him fighting tears in his eyes.


Crowd getting behind him cheering for him.


Nagano taking a deep breath.. because he knows it's going to be epic one way or the other..


 Sasuke All-Star (Mr. Sasuke) Katsumi Yamada 山田勝己


But first.. buy the Avengers! (Great movie btw..)


and we are back from commercials!


easy clear on the steps


what the.. he managed to stop the snail before it's first revolution he's going so slow..


He did it again.. so he is taking out his foot ...


yeah he's mustering rotation by kicking his foot out..


and again he's ground to a halt!


Finally.. after literally making the rolling escargot move at a snail's pace he dismounts safely.


So after taking more than 20 seconds on the Rolling Escargot he stops again to stare down the Spin Bridge


Perfect across the spin bridge!  Didn't even make a single one move!


Redemption on this Jump Hang as he catches the cargo net.


At this point there's no point in screaming about the time. We all know he is going to time out... however..


he's about to embark in a personal journey with that damn wall.. which is coming up next..


He knows it.. we all know it.. see how far he can get before the timer runs out.


This is the low wall.. but he fails the first pass.. 11 seconds to go..


Yamada collecting himself as it to say to the wall.. you will be conquered right now..


And he does!


Yamada relieved with himself as he finally passed at least ONE wall..


Nagano hoping Yamada passes the wall..


and celebrates that he finally did!


Shingo openly cheering for him to pass the wall also while Takeda still maintaining cool status.


And Takeda and Shingo smile as he is past the wall right at the timer.


Asa openly cheering the  pass while Wakky contemplating that it was only the first wall.. LOL


Sasuke All-star (Mr. Sasuke) Katsumi Yamada 山田勝己 - Time up on the Double Warped Wall


 He doesn't care. He seems happy to have finished on a high note clearing one of the Warped Walls


Going back to show how perfect he cleared the Spin Bridge.


And honestly.. I lost my bet to Ube since I thought he was going down on this..


actually he did well considering.. it's like he knew he wasn't going for the time.. but going for overall distance.


and out of 4 All-stars so far.. he's gone the FURTHEST.. such a weird tournament so far.. LOL


Interesting speech..


As Nagano looks on in curiosity


And Shingo..


and Takeda..


He kind of confessed that the last few years, he knew he wasn't ever going to complete it (meaning the First stage) but he didn't know how to end it.


 And Akiyama..


As the new stars (Glad to see Kouji in there even if it's just placement on camera)


and Asa watch on in silence.


Almost relief for him.  He thanks everyone.


And they politely clap.  I mean what can you do when you hear a speech like that?


Now with the mood completely killed.. 


and all of his friends decimated.. 


He's the last All-Star Standing.. yeah.. no pressure or anything..


But first.. laundry detergent needs to be sold!


Okie dokie time for the shoes.. and breathing like a fish..


Insert long fluff piece that was mostly covered in Navi


Seems box girl is aware of Nagano winning Sasuke 17


and the freaky washed out camera..


and the patented Nagano annoyed™ look.. LOL


Also from Navi the whole bit of him getting a brand new ship.


reminding us of the ANW trip over 2 years ago


And the trip to Malaysia well over a year ago


and Nagano getting pwned by the brain fart on the Spider walls in Sasuke 24


and the epic whiff on the Circle Slider in Sasuke 25


And the shocking drop from the Jumping Spider in Sasuke 26


That freaked out his wife and child


Sasuke 27 though he made it all the way to the 3rd stage.


New training vids since he has a new ship now


So this is all 'recent'


Showing Nagano in his prime - Sasuke 12 over 9 years ago.


Back when you had better results from all the All-stars as a whole


Nagano complaining that he is getting old and it's getting harder..


YAY!!!!! Caning Ritual™ I wanted to see this!!  LOL


Shingo knows Takeda is taking waaaaaayyyy too much pleasure in this.. LOL


As I swear I hear all of his vertebra crack at once.. Yep.. all of his weight on it..


ahahahaha Nagano is smiling as that sucker HURT this time..


and the final handshakes!  Yamada first


Shingo as he giggles..


And Takeda


and Akiyama.  Man this feels somber...
(Btw Lee from Taiwan was also in there - Nagano's body is covering him right now)


Awwwww I want to chew on him!!!!!!  Kaiou is yelling "Papa Gambare!"
That's Nagano's 3 year old son Kaiou 塊王 and his wife Asami 阿紗 美,


Proud papa acknowledging his little boy's pleas


LOL I didn't notice Asa's skull shirt..  he looks like a rockstar LOL


because I can...


Yeah.. they are using all of the song this time.. it's that long of an intro..


Sasuke All-Star Makoto Nagano 長野誠


and here we go!  Easy clear on the steps


Easy clear on the snail


 short pause before the cannonball run... er.. spin bridge


Perfect!


Quickly to the Jump Hang Kai and no issues!


a nice steady pace


 Easily through and onwards..


VERY quickly up the first wall


using the pole


and uuuuuuugh I hate when they do this.. 


Noooooooooooooo.. see? just wasted time setting up only to fail it..


and getting ready for his next pass and completely .. stops..


GET OFF MY SCREEN YOU HUSSY!


Okay they finally brought back the photo icons.. 


NOOOOOOOOOOOOOOOOO....


Asa is already in tears.. Ryo is in shock.. Kanno is in disbelief and Yuuji trying to yell encouragement.


I SEE KENJI TAKAHASHI!!!!!!!!!!!!!!!! TBS WHY WAS HE NOT COMPETING?? 


LOL I see Kouji now.. it's like he's playing prairie dog


Everyone including me are in utter disbelief of what they are seeing..


Wow.. he's officially given up.. he is just .. walking around..


Finally collects himself for another run..


Noooooooooooooo...


Ugh.. this is painful to look at.. he was going so strongly up to this point!


The new generation stars are freaking out..


And they see the timer go red..


His wife Asami trying in vain to cheer him on as his very aware son bites his lower lip


Klaxon blaring Nagano and stopped caring about trying to clear it.. 


he's literally pacing running out the clock..


Takes his elbow pad and just disgustingly throws it down..


Wow.. I totally didn't expect that...


 Sasuke All-Star Makoto Nagano 長野誠 - Death by Time up on Double Warped Wall


He can't believe all the All-stars cracked..


Waiting for the klaxon to stop blaring..


and there it is.. DOH! SHE DROPPED THEIR SON! LOL!!!!


Kaiou: Geez Mom thanks a lot!


Poor Asami!  Though Kaiou seems to have forgiven her as he wants to get back up!


and .. on the sidelines.. finally.. 


as they hear the final sound of the timer run out.


As they slowly walk back..


and the camera gives chase...


and we walk in circles..


and everyone is avoiding the camera.. LOL


Meanwhile Asa is crushed.. his hero won't be joining him in the Second Stage.


He's really taking his time even moving.. just staring at the ground..


alone with himself..


wait.. what?  No interview? WTF?.... oh yeah.. Second Stage .. wait.. no Nagano interview??


Yeah yeah 5 guys going to the Second Stage.. I'm still in shock about the All-stars.. gimme time.. gimme time..


Oh screw this.. back to the ceremony room.. uuuuuuuuuuugh.. gag me...


Well there's a happy bunch.. talk about pouring salt on the wound.. 


Shingo trying to stay awake.. Nagano looks pissed.. Akiyama and Yamada sedate.. but.. no interviews?  Wtf...


Hey I'm like that Comedian lady on the right..


Savannah dude talking but I don't really seem to care..


Yuuji picking lint off his jacket..


oh yeah.. damn I have to pay attention...

 aaaaaand that's a wrap.. oh sorry.. 2nd Stage..


3 comments:

DutchNinjaPerry said...

Yeahhh go Arsenette! Do you have the full video of Sasuke Rising (Sasuke 28)>? I would love to download it or in some way!!!

Arsenette said...

Uhm.. did you READ the first post on this? How the hell do you think I am getting the screenshots? /facepalm

Karen McKinney said...

They did interview Nagano, though i'm glad you didn't screencap before the interview. If you did, from the looks of Nagano's run posted by sasukerising on Youtube, you would've had to say "Don't read lips!!!!" most likely, due to him saying "D*** It!" in front of Kaiou. I hope Kaiou is already familiar with Makoto's language!

Advertisement